


Основне напомене
-Да би ученици успешно пратили час хемије потребно је да свако од њих поседује уџбенички комплет – уџбеник и радна свеска, школска свеска (свеска на квадратиће А4, али и не мора бити А4) и прибор за писање. Дигитрон са основним рачунским радњама.
Оцењивање ученика
Иницијални тест – обавља се на почетку школске године у првој или другој недељи. Процењују се претходна постигнућа која су од значаја за предмет. Иницијални тест се не оцењује већ служи за планирање рада и даље праћење напредовања ученика.
Ученик добија оцену на основу контролних и писмених задатака, усменог одговарања и активности на часу.
Закључна оцена на крају школске године изводи се на основу просека свих оцена добијених током оба полугодишта.
Контролни:
- У сваком полугодишту ученици раде по контролне задатке после сваке области
- Термини контролних и писмених задатка ће бити видљиви за ученике и родитеље на сајту школе.
- Сваки ученик има право на једну поправку оцене са контролног задатка у току полугодишта.
Поправка се ради на претчасу или после часова у договору са наставником, најдаље 8 дана после прве израде.
- Ученици који из оправданих разлога не раде тест у редовном термину, моћи ће исти радити само једном без права на поправку у термину који договоре са наставником.
Писмена провера постигнућа ученика – обавља се у току оба полугођа на основу плана контролних вежби након сваке теме
Тестови од 15 минута обављају се без најаве – оцена се уписује у наставничку евиденцију без уписивања у дневник. Три петнаесто минутна теста могу се оценити, а оцена се изводи као аритметичка средина.
Школска и радна свеска – наставник може да оцени школске и радне свеске на крају полугодишта/школске године. Оцењује се – садржај свеске, уредност…
Домаћи задатак – наставник вреднује сваки домаћи задатак.
Ученици ће редовно добијати домаће задатке, који ће на наредном часу бити проверени. Редовност у изради домаћих задатака биће евидентирана у еС дневнику; пре уношења у електронски дневник израду домаћег евидентирати у личну евиденцију (свеску)
Усмена провера постигнућа ученика – обавља се у току оба полугођа – дискусија на часу, проблемски задаци, мапе појмова …
Сјајна идеја – добија онај ученик/ученица који у току часа закључи, повеже, пронађе решење за постављени проблем
Практичан рад - ученик/ученица се оцењује за извођење огледа, лабораторијске вежбе, израда проблемских задатака
Активност – различите активности којима се показује примена знања ученика, самосталност у раду, примена мера заштите и безбедности према себи, другима и околини при извођењу експеримената
- Да ли је дошао спреман на час (има све што је потребно за рад на часу);
- Да ли пажљиво прати наставу и учествује у активностима, сарађује са другим ученицима;
Ученик се оцењује на основу
- Учешћа на општинском, окружном или републичком такмичењу
- Учешће у различитим облицима групног рада – израда паноа, постера, презентација или индивидуална израда презентације, паноа
- Писање есеја
Ваннаставне активности – ангажовање ученика у ваннаставним активностима Фестивал науке у школи, активностима у обележавању значајних датума Дан воде, Дан планете земље итд…
Остало – у закључну оцену могу за крај полугодишта/школске године могу да уђу и остале активности, његово залагање, редован долазак на часове додатне и допунске наставе, припремне наставе
Владање ученика
- На часу се редовно прати понашање свих ученика;
- За мање ометање часа наставник опомиње ученика;
- Наставник уноси у еС дневник запажање о владању ученика само у случају поновљеног непримереног понашања или нереаговања на опомене;
- Наставник редовно обавештава разредног старешину о владању ученика, а по потреби и стручну службу (педагог, психолог).
Информисање родитеља и ученика о учењу и понашању:
- Ученици на часовима усмено добијају повратну информацију о напредовању и учењу;
- Родитељи ће добити повратну информацију о активности ученика у виду коментара у еС дневнику.
Сви родитељи који желе могу заказати разговор са предметним наставником, уз претходну најаву и договор.