Радно време: Понедељак - Петак, 08:00 - 17:00

Предмет-техника и технологија

ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ О ДИНАМИЦИ РАДА И ВРЕДНОВАЊУ УСПЕХА УЧЕНИКА ЗА ПРЕДМЕТ ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА

 

ОСНОВНЕ НАПОМЕНЕ

Настава из предмета техника и технологија реализује се једном недељно на два везана часа.

Да би ученици могли да прате час технике и технологије потребно је да свако од њих поседује уџбеник, свеску без линија формата А4, прибор за писање (графитна оловка, гумица, зарезач), прибор за техничко цртање (троугао, лењир, угломер и шестар) и конструкторски комплет. 

На сваки час ученици доносе све горе наведено осим конструкторског комплета. Када ће бити потребно да исти почну доносити биће благовремено обавештени.

 

КОНТРОЛНИХ И ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА НЕМА

 

ДОМАЋИ ЗАДАЦИ

Ученици ће једном недељно добијати домаће задатке који се углавном своде на то да се нешто прочита, да се додатно информише о некој задатој теми, да одговоре на пар питања, нацртају цртеж и сл.). Домаћи задаци се прегледају у школи. Евиденција о изради домаћих задатака биће благовремено унета у есДневник у виду бележака за активност. Повремено, домаћи задаци ће бити постављени и у Гугл учионице преко којих ће бити и оцењени, а евиденција о њима такође бити евидентирана преко бележака за активност у есДневнику.

 

ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДОВАЊЕ НАСТАВЕ

У процесу оцењивања потребно је узети у обзир све активности ученика (уредност, систематичност, залагање, самоиницијативност, креативност).

Вредновање активности, нарочито ако је тимски рад у питању, потребно је обавити са групом, тако да се од сваког члана тражи мишљење о сопственом раду и раду сваког члана понаособ (тзв. вршњачко оцењивање).

Вредновање активности, код индивидуалног рада, се врши праћењем заступљености следећих показатеља:

  • Однос према раду
  • Активно учествовање у настави
  • Исказано интересовање и мотивација
  • Сарадња са другима
  • Степен самосталности

На крају сваког полугодишта уноси се оцена сваком ученику за активност у дневник.

 

Праћење и информисање ученика о напредовању врши се континуирано дијагностички, формативно и сумативно.

Напредовање ученика прати се писаним белешкама, а ниво усвојености васпитно-образовних исхода бројчаном оценом.

На крају наставне године изражава се закључна оцена наставног предмета која укључује све компоненте.


 

 

 

Активност ученика ће се  вредновати кроз следеће:

  • Да ли је дошао спреман на час (има свеску, књигу, геометријски прибор и прибор за писање)
  • Да ли је самосталан у раду
  • Пажљиво прати наставу и учествује у дискусији и закључцима у вези наставне теме
  • Истиче се у уредности
  • Редовно ради домаће задатке, поставља додатна питања и пита ако му нешто није јасно
  • Учествује на такмичењима и другим догађајима везаним за сам предмет (Фестивал науке, изложбе...)
  • Заинтересован за часове секција (саобраћајна и макетарско моделарска)

 

Повратна информација и оцењивање активности ученика

  • Путем есДневника родитељи ће бити обавештени путем бележака о активности ученика (током целе школске године – једном месечно) 
  • У сваком полугодишту ученик добија сумативну оцену на основу вредновања активности и домаћих задатака
  • Ученик добија бројчану оцену на усмено одговарање после одређене наставне теме, о датуму усмене провере обавештава се на седам дана (у првом полугодишту има две усмене провере, а у другом једну)
  • Ученик добија оцену на израду техничких цртежа 
  • Ученик добија оцену на израду модела или макете

 

Владање ученика 

  • на часу се редовно прати понашање свих ученика
  • за мање ометање часа наставник опомиње ученика
  • наставник уноси у есДневник запажање о владању ученика само у случају непримереног понашања или не реаговања на низ опомена
  • наставник редовно обавештава разредног старешину о владању ученика, а према потреби и стручну службу (педагога, психолога)

 

Ученик који потпуно самостално остварује циљеве и задатке са основног и средњег нивоа, као и већину напредних захтева и врло је мотивисан у свом раду, оцењује се оценом одличан (5).

Ученик који самостално савлађује захтеве са основног и средњег нивоа, као и део напредних захтева и мотивисан је у свом раду, оцењује се оценом врло добар (4).

Ученик који самостално савлађује захтеве са основног нивоа, као и већи део средњих захтева и просечно је ангажован у свом раду, оцењује се оценом добар (3).

Ученик који тек уз помоћ наставника савлађује захтеве са основног нивоа и просечно је ангажован и мотивисан у свом раду, оцењује се оценом довољан (2).

Ученик који ни уз помоћ наставника не савлађује захтеве са основног нивоа и није ангажован и мотивисан у свом раду, оцењује се оценом недовољан (1).