


КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА ЗА ПРЕДМЕТ МАТЕМАТИКА
Основне напомене и иницијално тестирање
-Све писане провере ученици ће радити у школи
-На првом часу друге недеље септембра (после 5 часова обнављања градива) ради се иницијални тест . Тест се не оцењује, осим ако је у интересу ученика, а првенствено служи као основни показатељ за даље праћење напредовања ученика.
Контролни и писмени задаци
-У сваком полугодишту ученици раде по 2 контролна и 2 писмена задатка. Задаци су на сваком тесту издељени по нивоима(основни, средњи и напредни)
-Термини контролних и писмених ће бити јасно дефинисани и видљиви за ученике и родитеље почетком сваког полугодишта
-Сваки ученик има право на највише једну поправку у полугодишту, ако је незадовољан добијеном оценом на неком од редовних контролних или првом и трећем писменом задатку
-Ако ученик ради поправку уписује му се само једна оцена и то већа или иста ако је пети разред, за више разреде важи да се уписују обе оцене уколико је оцена са поправке већа, у супротном се уписује само прва оцена
-Поправка се ради на претчасу или после часова према договору са наставником , највише до 8 дана после прве израде.
-Ученици који из оправданих разлога не раде у редовном термину тест, моћи ће исти радити накнадно само једном без права на поправку у термину који усагласе са наставником
Критеријуми вредновања контролних и писмених задатака
-Сваки задатак вреди највише 1 бод
-На сваком тесту задаци су јасно издељени по нивоима, 50% су задаци основног нивоа, 35% средњег нивоа и 15% напредног нивоа. Најчешће је 3 задатка основног , 2 средњег и један напредног нивоа
- У неким тестовима може бити и додатни бонус задатак који се исто вреднује са 1 бодом и може допринети да ученик добије већу оцену
-Уз сваки тест је дата табела са границама бодова за сваку оцену.
Од 35%-49% је оцена 2, од 50%-69% је оцена 3, од 70%-89% је оцена 4, од 90% оцена 5
Бројчано оцењивање
У току полугодишта ученик ће у дневнику имати 2 оцене на контролним задацима, 2 оцене на писменим задацима и најмање 2 оцене на основу формативног оцењивања
Елементи формативног оцењивања ( наведени у педагошкој свесци):
- активност ученика, оцене са кратких писмених провера (до 15мин), успешност у групном раду , учешће у додатним активностима (приредбе, фестивал науке, скупови едукативног карактера, прављење паноа у кабинетима, припремање предавања, прављење презентација на дату тему, осмишљавање пројектне наставе), учешће у вршњачкој едукацији (помагање другу/другарици у разумевању градива).
Активност ученика ће се вредновати према следећим одредницама:
- Да ли је дошао спреман на час (има свеску, књигу, геометријски прибор и прибор за писање)
- Да ли је самосталан у раду (зна када треба посебно да слуша, зна шта да записује, уме да објасни у сваком тренутку на часу шта ради )
- На часовима вежбања и систематизације да ли само преписује са табле или задатке ради самостално (прати се у којој мери и ког нивоа)
- Пажљиво прати наставу и учествује у дискусији и закључцима у вези наставне теме
- Уме поступно да уради и објасни поступак израде задатка
- Истиче се у брзини , прецизности и уредности израде рачунских задатака или задатака из геометрије
- Редовно ради домаће задатке и пита шта му није јасно
- Учествује на такмичењима и другим догађајима везаним за математику
- Заинтересован за часове додатне или допунске наставе
Домаћи
-Ученици ће сваког дана када имају математику (осим када су контролни и писмени) имати домаћи
-Задаци ће бити најчешће из збирке или уџбеника, а ређе треба сами да их осмисле
-Домаћи ученици раде у истој свесци коју користе на часу . Није потребно да окрећу свеску.
-Наставници најмање једном недељно прегледају домаће и у педагошкој евиденцији бележе 0,1 или 2 бода. За неурађен домаћи је 0, делимично урађен 1 и потпуно урађен 2 бода
-Деца не могу добити детаљну повратну информацију из домаћег задатка јер исто није временски изводљиво.
-Ученици могу на допунској да питају шта нису разумели од домаћег, ако наставник не стигне у току часа да објасни
-Наставник на основу знања што дете показује на часу, писаним проверама и активности стиче увид у степен самосталности детета приликом израде домаћег задатка
Повратна информација и оцењивање активности ученика
-Путем еС дневника 2 пута по полугодишту, а према потреби више родитељи ће бити обавештени коментаром наставника у вези рада детета
-У сваком тромесечју дете добија сумативну оцену на основу вредновања активности и домаћих задатака тј. на основу формативних оцена током тромесечја
-Ученици који постижу запажене резултате на такмичењима добијају оцену 5 ( унапред добију информацију шта то подразумева)
-Ученици који учествују на матемтичким догађајима и активностима добијају оцену већу од просечне у дневнику
Владање ученика
-на часу се редовно прати понашање свих ученика
-за мање ометање часа наставник опомиње ученика
- наставник уноси у есДневник запажање о владању ученика само у случају непримереног понашања или не реаговања на низ опомена
-наставник редовно обавештава разредног старешину о владању ученика, а према потреби и стручну службу (педагог, психолог)
Часови додатне, допунске и припремне наставе
-Од друге недеље септембра до краја школске године сваке недеље ученици ће имати најмање један час допунске и један час додатне наставе из математике
-Термини за допунске и додатне ће бити јасно одређени и видљиви ученицима и родитељима . Поред сајта школе и огласне табле, термини ће бити истакнути на вратима учионица
-На часове допунске долазе сви заинтересовани ученици који имају нејасноћа у вези градива са часа или домаћих задатака. Пожељно је да долазе повремено и бољи ђаци ради увежбавања градива
-На часове додатне долазе ученици који су заинтересовани за такмичења или желе да науче више од оног што радимо на редовним часовима. Пожељно је да повремено долазе бољи ђаци да увежбавају сложеније задатке са часа и домаћих ако имају недоумица око решавања
-Сва одељења осмог разреда ће од марта 2024.године имати најмање један час припремне наставе недељно за Завршни испит. Термини ће бити јасно дефинисани и видљиви родитељима и ученицима
Такмичења
-Из математике сви заинтересовани ученици могу учествовати на такмичењима: „Дописна математичка олимпијада“ (ДМО) и „Мислиша 2024“ у организацији математичког друштва „Архимедес“ или такмичењима по нивоима (од школског до републичког) у организацији Друштва математичара Србије (ДМС)
- Такмичење ДМО има два кола( једно у септембру, друго у октобру). У сваком колу ученици добију задатке, носе кући да решавају и шаљу писмом своја решења, а затим писмом од Архимедеса буду обавештени о резултатима
-Сви ученици који добију похвалу или награду у другом колу МДО добијају оцену 5
-Такмичење Мислиша је средином марта. За резултате који стижу средином априла се добијају оцене према утврђеним границама, ако се ученик слаже
-Такмичења ДМС почињу од новембра(школско) и завршавају почетком маја( републичко). Сви ученици који остваре пласман на виши ниво такмичења добијају оцену 5, као и за освојене награде и похвале почевши од окружног такмичења
Отворена врата
-Наставник има дефинисан термин за индивидуалне разговоре са родитељима. Термини су истакнути на огласној табли и сајту школе
-Сви родитељи који желе могу доћи на разговор са наставником у датом термину и информисати се у вези рада и понашања на часу њиховог детета
-Пожељно је да родитељ претходно најави долазак преко разредног старешине да би наставник припремио податке у вези праћења рада ученика
-По потреби наставник ће позивати родитеље одређених ученика у истом термину преко разредног старешине, у циљу бољег напредовања ученика или чешћег ометања часова