


ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ О ДИНАМИЦИ РАДА И ВРЕДНОВАЊУ УСПЕХА УЧЕНИКА ЗА ПРЕДМЕТ ФИЗИКA
Стручно веће за биологију, физику и хемију , наставнице физике
Основне напомене:
Да би ученици успешно пратили час физике неопходно је да свако од њих поседује Уџбеник, Збирку задатака, свеску ( свеска се препоручује А4, али може и А5 са квадратићима) и прибор за писање.
Оцењивање ученика :
Ученици од шестог до осмог разреда из физике добијају оцену на основу писмених провера (контролни задатак), усменог одговора, практичног рада и на основу активности на часу. Закључна оцена на крају школске године изводи се на основу просека свих оцена добијених током оба полугодишта.
Контролни задаци:
-Иницијални тест- обавља се на почетку школске године. Наставник процењује претходна постигнућа ученика у оквиру одређене области, која су од значаја за предмет. Резултат иницијалног процењивања не оцењује се и служи за планирање рада наставника и даље праћење напредовања ученика.
- Контролни задаци изводиће се према унапред утврђеном плану који ће бити истакнут на сајту школе.У току једног полугодишта ученици ће имати 1 или 2 контролна задатка . Оцена се уписује у дневник.
Ученици који из оправданих разлога не раде у редовном термину контролни задатак, моћи ће да раде у термину који усагласе са наставником.
Усмено одговарање:
Усмено одговарање (обавља се у оба полугодишта, најмање једна оцена трба да буде на основу усмене провере постигнућа ученика)
Ученици треба да буду увек припремљени за усмени одговор. Могу бити испитивани сваког часа, с тим што једном у току полугодишта имају право да оправдају своју неспремност и о томе обавештавају наставника пре почетка часа.Оцена се уписује у дневник.
Активност ученика
У активности ученика спадају кратки усмени одговори на часу приликом обнављања или обраде нове лекције, израда домаћих задатака...
-вреднује се да ли је ученик дошао спреман за час ( понео неопходан прибора за рад), да ли пажљиво прати наставу и учествује у активностима, сарађује са другим ученицима.
- вреднује се ангажовање ученика у ваншколским активностима на пример: такмичења- запажен резултат на неком од нивоа такмичења( општински, окружни , републички ниво), Фестивал науке..., сјајна идеја (када ученик/ученица у току часа, закључи, повеже, пронађе решење за постављени проблем... покаже своју генијалност).
–вреднује се активност и ангажовање током практичног рада приликом извођења лабораторијских вежби, израда презентација, знања које је ученик стекао и применио у раду, продукт пројекта и излагање резултата рада. Наставник јасно дефинише и упознаје ученике са елементима за вредновање пројекта, групног рада и индивидуалног рада у оквиру групе.
- наставник сваки час прати активности ученика и благовремено бележи у своју педагошку свеску. На тај начин наставник формативно оцењује ученика. Целокупна активност ученика може бити изражена сумативном оценом у дневнику.
Владање ученика
-на часу се прати понашање свих ученика
-за мање ометање часа наставник опомиње ученика.
-наставник уноси у есДневник запажање о владању ученика само у случају непримереног понашања или нереаговања на опомене и о томе обавештава одељењског старешину.
Информисање родитеља и ученика о учењу и понашању:
- ученици на часовима усмено добијају повратну информацију о напредовању и учењу;
- родитељи ће добити повратну информацију о активности ученика у виду коментара у есДневнику.
Сви родитељи који желе могу заказати разговор са предметним наставником, у терминима који су назначени у есДневнику.