Радно време: Понедељак - Петак, 08:00 - 17:00

Предмет - ликовна култура

Критеријуми оцењивања за предмет ликовна култура

Оцењивање из предмета ликовна култура обавља се полазећи од ученичких способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствено претходно постигнуће, могућности и ангажовање ученика у наставном процесу.

 

Рад са ученицима са изузетним способностима је прилагођен и обогаћен применом индивидуалног образовног плана и оцењује се на основу остварености циљева и прописаних стандарда постигнућа, као и на основу ангажовања.

 

Оцењивање ученика може бити сумативно и формативно и треба бити континуирано. Формативне оцене наставник бележи у своју педагошку свеску и електронски дневник, подразумева активности/ангажовање ученика на сваком часу,праћења напредка и самосталности у раду, сарадња са другим ученицима, учествовање на конкурсима/ такмичењима...

 

Сумативно оцењивање јесте вредновање ученика на крају једне теме / области и оцена је бројчана.

 

Ученици се оцењују практично-ликовни радови, израда презентација; усмено- за усвојена знања из области ликовне културе (основни појмови); за доношење или недоношење прибора (за недоношење прибора на час ученик добија један минус. Три минуса ( за три недеље ) ученик добија оцену 1 ).

 

Практичан рад представља ликовни рад ученика у различитим техникама визуелних уметности.

 

Рад подразумева припрему за час, комплетан прибор, ангажовање,дискусију,критичко мишљење, идеју, кретивност, скицирање и практичан рад ( цртање, сликање, вајање…). Ликовни рад се оцењује бројчаном оценом од 1 до 5.

 

Ученик треба да има минимум 4 оцене у полугодишту у 5. разреду и минимум 2 оцене од 6. до 8. разреда.

 

Бројчано оцењивање успеха ученика из предмета обавља се на основу следећих критеријума:

 

Оцена одличан 5:

 

  • ученик остварује веома значајан напредак у савладавању програма предмета у потпуности самостално испуњавање захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и већину захтева са напредним нивоима посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз веома висок степен ангажовања

 

  • ученик бира адекватна средства, материјале, технику, поступак помоћу којих ће најбоље реализовати задату тему и своју идеју -самостално, на креативан и маштовит начин реализује задатак

-примењује знања о ликовним елементима за постизање одређених ефеката

-користи тачне термине из визуелних уметности примерене узрасту и садржају када образлаже свој рад.

-описује потребна знања и вештине које су неопходне у занимањима везаним за визуелне уметности.

-користи друга места и изворе нпр. библиотека, интернет....да би проширио своја знања -разуме међусобну повезаност и утицај уметности и других области живота

-анализира одабрана уметничка дела у односу на време настанка и према културној припадности, описује основне карактеристике и намеру уметника

 

Оцена врло добар 4:

 

-ученик који остварује значајан напредак у савладавању програма предмета у потпуности, самостално, испуњавање захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и део захтева са напредним нивоима посебних стандарда постигнућа уз мању помоћ наставника, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз висок степен ангажовања

 

  • ученик на занимљив начин истражује и обрађује материјал

-познаје и користи у свом раду изражајне могућности класичних и савремених медија ,

техника и материјала визуелних уметности

 

-одабира адекватан садржај да би представио неку идеју или концепт

 

-познаје места и изворе где може да прошири своја знања везана за визуелне уметности,

нпр музеј,галерија , атеље , уметничка радионица

-зна неколико примера примене визуелних уметности у свакодневном животу

-лоцира одабрана уметничка дела у историјски и друштвени контекст

 

-користи тачне термине, нпр. текстура , ритам , облик....када образлаже свој рад и радове

других.

 

Оцена добар 3:

-ученик  који остварује  напредак  у савладавању  програма  предмета у  потпуности,

 

самостално испуњавање захтева који су утврђени на основном и већем делу на средњем

нивоу    посебних    стандарда    постигнућа,    односно    захтева    који    су      одређени

индивидуалним  образовним   планом  и   прилагођеним  стандардима   постигнућа,  уз

ангажовање ученика

-даје стереотипна решења

-минимално експериментише са материјалом

 

  • видан је покушај али критеријуми делимично испоштовани -описује свој рад и радове других нпр. исказује утисак

 

-описује разлике које уочава на уметничким радовима из различитих земаља , култура и периода -зна да наведе различита занимања за која су потреба знања и вештине стечени учењем

 

у визуелним уметностима , нпр. костимограф, дизајнер , архитекта....

 

Оцена довољан 2:

 

-ученик који остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и испуњавање уз помоћ наставничких захтева који су утврђени у већ делу основног нивоа постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа и ангажовања ученика -испоштовани основни захтеви

 

  • способан је да заврши цртеж до краја макар испоштован само један део постављених захтева -разликује и користи у свом раду основне медије,материјале и технике визуелних уметности.

 

-ученик наводи карактеристике свог рада и није у стању да објасни шта је желео да постигне -описује свој рад и радове других

 

 

Оцена недовољан 1:


 

-ученик који не остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и ни

уз  помоћ  наставника  не   испуњава  захтеве   који  су   утврђени  на  основном  нивоу

постигнућа

-није ангажован ни мало у процесу наставе

-не препознаје и не разуме кључне појмове

 

-не примењује одговарајуће поступке у решавању једноставних проблемских задатака -не доноси прибор

 

Напомена: свака оцена се може поправити. Ученици добијају и коректуру током стваралачког процеса,а приликом оцењивања радова савет за побољшање рада и оцене.