


Критеријуми оцењивања за предмет Музичка култура
Настава музичке културе подразумева учешће свих ученика, а не само оних који имају музичке предиспозиције. Ово је полазна тачка приликом одређивања критеријума оцењивања.
Начин провере и оцена треба да подстичу ученика да напредује и активно учествује у свим видовима музичких активности.
Ученик треба да има минимум 4 оцене у полугодишту у 5. разреду и минимум 2 оцене од 6. до 8. разреда.
Оцењивање може бити сумативно и формативно и мора бити континуирано.
Сумативно: кроз савладавање музичких вештина (свирање на дечијем инструменту блок флаута (уколико има заинтересованих ученика), тактирање, слушање музике, певање, историјско – стилски периоди, ...), креативна примена знања кроз различите активности (стваралаштво, презентације...) и кратке усмене провере наученог садржаја (квиз питања...).
Формативно подразумева праћење активности/ангажовање ученика на сваком часу, однос ученика према раду, ђачка свеска, ангажовање ученика у групним радовима, учествовање на приредбама... Наставник своја запажања води у електронском дневнику рада и својој педагошкој свесци.
Бројчано оцењивање успеха ученика из предмета обавља се на основу следећих критеријума:
1) оцену одличан (5) добија ученик који:
· остварује веома значајан напредак у остваривању програма предмета у потпуности самостално испуњавање захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и већину захтева са напредним нивоима посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз веома висок степен ангажовања
· континуирано показује заинтересованост
· самостално и на креативан начин савладава музичке вештине
· анализира слушана дела и образлаже своја запажања
· примењује знања, укључујући и методолошка, у сложеним и непознатим ситуацијама
2) оцену врло добар (4) добија ученик који:
· који остварује значајан напредак у савладавању програма предмета у потпуности, самостално, испуњавање захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и део захтева са напредним нивоима посебних стандарда постигнућа уз мању помоћ наставника, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз висок степен ангажовања
· континуирано показује заинтересованост и уважава препоруке за напредовање и примењује их
· успешно и самостално савлађује музичке вештине
· уме да анализира слушано дело и критички је просуђује
· повезује садржаје музичких задатака и концепте из различитих области са ситуацијама из живота
3) оцену добар (3) добија ученик који:
· који остварује напредак у савладавању програма предмета у потпуности, самостално испуњавање захтева који су утврђени на основном и већем делу на средњем нивоу посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа
· показује средњи степен ангажовања и слабије примењује препоруке за напредовање
· музичке вештине савлађује уз помоћ наставника
· анализира слушано дело угледајући се на модел (уз демонстрацију)
· организује и тумачи задатке уз мању помоћ наставника
4) оцену довољан (2) добија ученик који:
· који остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и испуњавање уз помоћ наставничких захтева који су утврђени у већ делу основног нивоа постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа
· показује минималан степен ангажовања
· музичке вештине савладава само делимично и увек уз помоћ наставника
· закључке о слушаном делу износи искључиво уз помоћ наставника
· примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту
5) оцену недовољан (1) добија ученик који:
· који не остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и ни уз помоћ наставника не испуњава захтеве који су утврђени на основном нивоу постигнућа
· није ангажован ни мало у процесу наставе
· не познаје и не разуме кључне појмове и информације и не препознаје их чак ни уз помоћ наставника
· није усвојио одговарајућу терминологију
· не примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту
· не жели да покуша да реализује минимално чак ни уз подршку наставника