Радно време: Понедељак - Петак, 08:00 - 17:00

Предмет - музичка култура

Критеријуми оцењивања за предмет Музичка култура 

 

Настава музичке културе подразумева учешће свих ученика, а не само оних који имају музичке предиспозиције. Ово је полазна тачка приликом одређивања критеријума оцењивања. 

Начин провере и оцена треба да подстичу ученика да напредује и активно учествује у свим видовима музичких активности. 

Ученик треба да има минимум 4 оцене у полугодишту у 5. разреду и минимум 2 оцене од 6. до 8. разреда. 

Оцењивање може бити сумативно и формативно и мора бити континуирано. 

Сумативно: кроз савладавање музичких вештина (свирање на дечијем инструменту блок флаута (уколико има заинтересованих ученика), тактирање, слушање музике, певање, историјско – стилски периоди, ...), креативна примена знања кроз различите активности (стваралаштво, презентације...) и кратке усмене провере наученог садржаја (квиз питања...). 

Формативно подразумева праћење активности/ангажовање ученика на сваком часу, однос ученика према раду, ђачка свеска, ангажовање ученика у групним радовима, учествовање на приредбама... Наставник своја запажања води у електронском дневнику рада и својој педагошкој свесци. 

 

Бројчано оцењивање успеха ученика из предмета обавља се на основу следећих критеријума: 

 

1) оцену одличан (5) добија ученик који: 

· остварује веома значајан напредак у остваривању програма предмета у потпуности самостално испуњавање захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и већину захтева са напредним нивоима посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз веома висок степен ангажовања 

· континуирано показује заинтересованост 

· самостално и на креативан начин савладава музичке вештине 

· анализира слушана дела и образлаже своја запажања 

· примењује знања, укључујући и методолошка, у сложеним и непознатим ситуацијама 

 

2) оцену врло добар (4) добија ученик који: 

· који остварује значајан напредак у савладавању програма предмета у потпуности, самостално, испуњавање захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и део захтева са напредним нивоима посебних стандарда постигнућа уз мању помоћ наставника, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз висок степен ангажовања 

· континуирано показује заинтересованост и уважава препоруке за напредовање и примењује их 

· успешно и самостално савлађује музичке вештине 

· уме да анализира слушано дело и критички је просуђује 

· повезује садржаје музичких задатака и концепте из различитих области са ситуацијама из живота 

 

3) оцену добар (3) добија ученик који: 

· који остварује напредак у савладавању програма предмета у потпуности, самостално испуњавање захтева који су утврђени на основном и већем делу на средњем нивоу посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа 

· показује средњи степен ангажовања и слабије примењује препоруке за напредовање 

· музичке вештине савлађује уз помоћ наставника 

· анализира слушано дело угледајући се на модел (уз демонстрацију) 

· организује и тумачи задатке уз мању помоћ наставника 

 

4) оцену довољан (2) добија ученик који: 

· који остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и испуњавање уз помоћ наставничких захтева који су утврђени у већ делу основног нивоа постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа 

· показује минималан степен ангажовања 

· музичке вештине савладава само делимично и увек уз помоћ наставника 

· закључке о слушаном делу износи искључиво уз помоћ наставника 

· примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту 

 

5) оцену недовољан (1) добија ученик који: 

· који не остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и ни уз помоћ наставника не испуњава захтеве који су утврђени на основном нивоу постигнућа 

· није ангажован ни мало у процесу наставе 

· не познаје и не разуме кључне појмове и информације и не препознаје их чак ни уз помоћ наставника 

· није усвојио одговарајућу терминологију 

· не примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту 

· не жели да покуша да реализује минимално чак ни уз подршку наставника