Радно време: Понедељак - Петак, 08:00 - 17:00

Предмет - информатика и рачунарство

Критеријуми оцењивања ученика – ПРЕДМЕТ ИНФОРМАТИКА

 

Наставни предмет:

Информатика и рачунарство (5., 6., 7. и 8. разред основне школе)

 

ОСНОВНЕ НАПОМЕНЕ

Настава из предмета информатика и рачунарство  реализује сетако што ученици недељно имају један час.

Да би ученици могли да прате час информатике и рачунарства потребно је да свако од њих поседује уџбеник, свеску формата А5 са линијама или квадратићима, прибор за писање (графитна оловка, гумица, зарезач).

На сваки час ученици доносе све горе наведено.

 

КОНТРОЛНИХ И ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА НЕМА

 

ДОМАЋИ ЗАДАЦИ

Ученици ће једном недељно добијати домаће задатке који се углавном своде на то да се нешто прочита, да се додатно информише о некој задатој теми, да одговоре на пар питања и сл. Домаћи задаци се прегледају у школи. Евиденција о изради домаћих задатака биће благовремено унета у есДневник у виду бележака за активност. Повремено, домаћи задаци ће бити постављени и у Гугл учионице преко којих ће бити и оцењени, а евиденција о њима такође бити евидентирана преко бележака за активност у есДневнику.

 

ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДОВАЊЕ НАСТАВЕ

Како је циљ предмета да се ученици оспособе за самостално коришћење рачунара и подстицање креативног рада на рачунару, у процесу оцењивања потребно је узети у обзир све активности ученика (ангажовање ученика,рад на рачунару – израда практичних вежби, заинтересованост за предмет, сарадња са друговима из групе и помћ приликом решавања задатака и сл).

Вредновање активности, нарочито ако је тимски рад у питању, потребно је обавити са групом, тако да се од сваког члана тражи мишљење о сопственом раду и раду сваког члана понаособ (тзв. вршњачко оцењивање).

Вредновање активности, код индивидуалног рада, се врши праћењем заступљености следећих показатеља:

Однос према раду

Активно учествовање у настави

Исказано интересовање и мотивација

Сарадња са другима

Степен самосталности

На крају сваког полугодишта уноси се оцена сваком ученику за активност у дневник.

 

Праћење и информисање ученика о напредовању врши се континуирано дијагностички, формативно и сумативно.

Напредовање ученика прати се писаним белешкама, а ниво усвојености васпитно-образовних исхода бројчаном оценом.

На крају наставне године изражава се закључна оцена наставног предмета која укључује свекомпоненте.

 

Активност ученика ће се вредновати кроз следеће:

Да ли је  дошао спреман на час (има свеску, књигу и прибор за писање)

Да ли је самосталан у раду

Пажљиво прати наставу и учествује у дискусији и закључцима у вези наставне теме

Да задату вежбу може да одради у предвиђеном року – практичан рад на рачунару је код овог предмета најбитнији показатељ примене наученог

Редовно ради домаће задатке, поставља додатна питања и пита ако му нешто није јасно

У изради пројектног задатка сарађује са другарима, наставницима који предају друге предмете

Учествује на такмичењима и другим догађајима везаним за сам предмет

Заинтересован за часове секција (програмерска)

 

Повратна информација и оцењивање активности ученика

Путем есДневника родитељи ће бити обавештени путем бележакао активности ученика(током целе школске године – једном месечно)

У сваком полугодиштуученик добија сумативну оцену на основу вредновања активности и домаћих задатака

Ученик добија бројчану оцену на усмено одговарање после одређене наставне теме и практичан рад на рачунару. О датуму провере биће обавештени на седам дана

 

Владање ученика

на часу се редовно прати понашање свих ученика

за мање ометање часа наставник опомиње ученика

наставник уноси у есДневник запажање о владању ученика само у случају непримереног понашања или не реаговања на низ опомена

наставник редовно обавештава разредног старешину о владању ученика, а према потреби и стручну службу (педагога, психолога)

 

Напомена:  Ученици ће добити додатна упутства у случају преласка на другачији модел наставе